2014. augusztus 9., szombat

A fiúk Károlyban nyaralnak

Matyi és Marci idén is Károlyban nyaraltak 2 hetet nélkülünk. Bob naponta küldte a képes beszámolókat róluk (amiért nagyon hálásak voltunk).
Következzenek hát a két hét eseményei Bob tollából:

2014-07-27 vasárnap
(ezen a napon érkeztek meg a fiúk Ica mama és Józsi papa szállítmányozásában)
Program:
- Ebéd után a játékok átkutatása, nyomtatások, színezések
- Kávézás (gyerek és felnőtt)  után nagy séta a parkban és fagyizás
- Az eső haza zavart
- Vacsora, zuhany, vízilabda és pop-corn evés, fogmosás, alvás

2014-07-28 hétfő
Program:
- reggeli (utána Marci aludt egy bő fél órát, Matyikával összebújtunk)
- Ica mamáékkal séta
- korai ebéd, utána Matyika pihent, Marci tatával a pincében  bütykölt
- utána nagy focizás és futkározás kint
- vacsora és fürcsi
- ma volt még dinnyézés is

2014-07-29 kedd
Reggeli után (Marci bundás kenyeret kért, Matyi vajas-lekváros kenyeret) volt házi csinálás anyával, utána pedig elmentünk a piacra, ott kaptak  a fiúk egy-egy főtt kukoricát, onnan mentünk a kőszoborhoz. Ott futkároztak, meg játszottak az új  szökőkútnál.
Ebédre haza jöttünk, mert amúgy is kezdett beborulni. Pergelt levest és krumplis laskát ettünk. Utána a fiúk segítettek gyerek jégkrémet csinálni, verték a habot, reszelték a csokit, kóstolgattak és lenyalták az összes kanalat. Mire befejeztük eleredt az eső, de Matyika kitalált egy jó kis programot nekünk: szervezett egy "esős idő partit". Nagyon jól éreztük magunkat, mert gyertyafényes party volt, majd meghaltunk a kacagástól, ahogy toborozta a résztvevőket és szervezte a programot: függöny és sötétítő behúzás, összebújás, gyertya gyújtás, játszás. A party szétszéledt mikor Marci egy jól időzített pukit eresztett.
A teraszra kimentünk eső után levegőzni, utána kicsit tévéztek meg színeztek, meg dinnyét ettek, pufut is, és egy kiadás vacsora után (tejfeles tészta, töltött káposzta és megkóstolták a gyerek jégkrémet, mert már nem bírtak magukkal, hogy vajon finom lett vagy nem.)

2014-07-30 szerda
A tegnapi nap is jól indult, jól aludtak a fiúk, reggeliztek, Marci meg anya csinálták a házit. Utána Matyika nagyon akart a kőszoborhoz menni, tehát odamentünk. Még elindulás előtt Marci mondta, hogy fáj egy kicsit a pocakja. Evett egy kis Jó reggelt kekszet és ivott rá ásványvizet, mondta, hogy mehetünk mert jobban van. Nem nagy meggyőződéssel de azért játszott, mászkáltak, viccelődtek, kicsit a szökőkútnál is játszottak, ettek pufut, jól elvoltunk. Az idő jó volt sőt, olyan nyomott meleg, eső előtti idő volt.
Ebédre haza jöttünk, de még előtte Marci elaludt, enni is csak pergelt levest evett, rántott tököt és karfiolt már nem akart. Nagyon kedvetlen volt el, is eredt az eső, úgyhogy bent játszottunk: Bingót, énekeltünk, mesét mondtunk.  Még mielőtt a sétából haza jöttünk volna bementünk a szembéli üzletbe és ott találtunk valami játékokat, azokkal nagyon jól elvoltak, de Marcinak nem volt étvágya. Megmértük a lázát is 38.5 volt, adtam neki nurofent, de nem fájt semmije, sőt jól érezte magát, élvezte az építkezést. Vacsora előtt volt egy kis mese nézés, jó nagyokat kacagtak közben is. Este már csak 37 volt a láza, reggelre pedig 37.5.

2014-07-31 csütörtök
 (Matyi is lebetegedett: hányt, lázas volt. Bob egész éjjel virrasztott vele, úgyhogy nem is küldött beszámolót)

2014-08-01 péntek
Ma nem volt többet rosszul Matyika, igaz, csak pufut evett meg sós kenyér karikákat, illetve Colát.
Felment kicsit a láza, de adtam neki nurofent. Délutánra már jobban volt ezért este fele kicsit kimentek a bungiba, hogy legyenek levegőn is, ott játszottak.
Estére már jobb is lett a kedve.
Marcikánk jól van, már nincs láza, ügyesen építkezett ma, ő nem aludt délután, de a mai házi feladat második részét délután csináltak meg anyával.

2014-08-02 szombat
Jól telt az éjszaka, mindenki jól aludt, reggelre még hőemelkedésük sem volt, jobb is a kedvük. Matyika már követeli a bolognai spagettit, úgy, hogy nagy baj valószínűleg nincs.

2014-08-03 vasárnap
Délelőtt elmentünk a kastélykertbe, útközben vettünk friss sós pereceket amiket ott jóízűen megettek a fiúk. Voltunk a játszótéren, aztán a nagy melegre haza jöttünk.
Délután borzasztó meleg volt, úgyhogy bent rajzolgattak, hancúroztak, míg mi a sütit csináltuk. Mikor már lehűlt kimentünk, hogy egy kicsit passzolgassanak.
Ma egész nap nem volt lázuk, de estére Marcinak kipirosodott a popsija, de bekrémeztem, remélem nagyobb baj nem lesz belőle.

2014-08-04 hétfő
Délelőtt elmentünk a piacra, temetőbe, városba sétálni.
Ebéd után volt egy kis pihenő, aztán jégkrém és mivel a fiúk nagyon szeretik a gazdálkodj okosan román változatát, játszottuk.
Volt főtt kukorica evés és később dinnye. Marci a kék bicskával kínozta a dinnyét, de nem adta fel, azzal ette meg.
Estére kimentünk a bungiba aztán fociztunk. Míg én bementem, hogy apának adjak valamit jöttek utánam a fiúk, hogy megtörtént a sérülés. Matyika nyöszörgött kezelés közben ezért, hogy eltereljem a figyelmét oda adtam nekik a telefonomat. Marci végig bátorította Matyikát.

2014-08-05 kedd
Nem nagyon akartak reggelizni, ezért mikor elmentem vásárolni, vettem nekik sós pereceket, azt jóízűen megették.
Átnéztünk a boltba és megint találtunk valamiket. Mivel kicsit kellemesebb volt a reggel mint eddig bármikor elmentünk a kastélykertbe, ahol volt nagy játék a játszótéren és utána makkszedés.
Mikor haza érkeztünk apa meg az egyik szomszéd épp a bejárati ajtót szerelték, javították. Marci rögtön ott maradt és segédkezett nagyon ügyesen. Ebédet már jobban ettek.
Pihenésként volt egy kis mese nézés, utána pedig Marci és anya olvastak, Matyi és apa elmentek nyiratkozni. Matyi nagyon édes volt szépen köszönt, elbeszélgetett a nénivel.
Megint volt egy kis gazdálkodj okosan meg foci kint ami sírásba fulladt, mert Marci mindig hergelte Matyit (ezt mondta Matyika). Utána közölték, hogy fáradtak és éhesek, úgy, hogy vacsoráztak jó bőven és jóízűen.

2014-08-06 szerda
Reggeli után a fiúk akarták, hogy menjünk egy kört a Bobmobillal, tehát így is lett. Nem sokat mentünk, mert egy-egy gömb fagyira meghívtam őket. A kastély árnyékában elnyalogatták, aztán csaptunk még egy kört és mentünk pizzát rendelni. Amíg készült addig a játszótéren voltunk. A pizzát is meg kellett sétáltatni a városban, mert túl forró volt, úgysem tudták volna enni.
Ebédeltek jóízűen, aztán kicsi pihenés, kicsi matek mamával, kicsi számítózás. Délután volt társasozás (de nektek nem szabad tudni, hogy Marci tud römizni, mert meglepi lesz), szilva és dinnye evés míg esett egy jó eső, utána pedig kimentünk a parkba a rollerekkel. Ott ment a kölcsönös hergelés és kergetőzés, Matyika kétszer el is esett, utána pedig nekiszomorodott, hogy neki nagy hiányozási érzése van és nem tudja szavakkal elmagyarázni, hogy mit érez. Akkor már tudtuk anyával, hogy megint ti hiányoztok neki.
Haza mentünk, vacsoráztak, de már csak egy gyors zuhanyra volt energiájuk, főleg, hogy fájlalták a kezüket és muszáj volt lekössem nekik (látták mikor én a lábamat kezeltem és kötöttem és már akkor mondták, hogy szeretnének ők is olyan kötést).
Marci éjjel felébredt, hogy fájnak a lábai, jól megmasszíroztam szesszel, átmelegedett és utána vissza aludt.

2014-08-07 csütörtök
Reggeli után a fiúk néztek egy kis mesét, mert utána tata elvitt mindenkit a bobmobillal fagyizni a megszokott helyre. Nagy családi fagyizást tartottunk. Tata hamarabb haza jött, mi meg maradtunk a kastélykertben a játszótéren.
Ebéd időre lassan-lassan haza sétáltunk. A fiúk vigyáztak mamára, hogy legyen kibe fogóznia. Matyi jobban ebédelt mint Marci, de délután volt még uzsonna meg gyümölcs is.
Marci és mama megcsináltak a napi adag házit, utána meg muszáj volt römizni, de képeket nem készíthettem, nehogy meglássátok, hogy Marci már tud játszani.
Játék után kimentünk rollerezni, de csak a blokk előtt mert nagyon borús volt. Talán egy jó háromnegyed órát játszottak mert jött is a nagy eső.
Kedvük támadt angry birds-t játszani. Megegyeztünk, hogy sorra csinálnak egy-egy szintet, hogy ne legyen baj. Na, de lett.
Elkezdtek veszekedni, hogy ki mikor játsszon, meg hogy miért szól bele egyik a másik játékába. Mondtuk, hogy ha nem egyeznek meg szépen elvesszem a telefont és akkor nincs vita. Erre Matyus fogta magát bebújt a nagyszoba asztal alá, és elkezdett sírni, hogy mi csalók és hazugok vagyunk, hogy kitoltunk vele, többet soha nem akar ide jönni és máris vigyük haza a bobmobillal, mert ő maximum csak akkor fog jönni ide, ha nagykorú lesz, meg ő az anyukáját és az apukáját akarja, hogy fogjon meg benneteket. Senki sem bírt vele, nem hallgatott senkire így hát hagytuk, gondoltuk hátha lenyugszik magától. Egy idő után kibújt és kérdezni kezdte, hogy, hogyan is tudná jóvátenni ezt a viselkedést. Megbeszéltük a dolgokat valamennyire megnyugtattuk, aztán vacsoráztak jól és fürdés után elaludtak elég hamar.

2014-08-08 péntek
Reggel együtt elmentünk piacolni, a fiuk segítettek gyümölcsöket vásárolni, kóstolgattak, kiválasztották a legjobbakat. Voltunk üzletekben is meg sétálni is. Utána gyorsan haza mert szilvásgombóc volt az ebéd és még megkellet csinálni.
Leves után nagyon jó étvággyal evett Marci, de Matyi azt mondta, inkább lekváros kenyeret kér mert ő ezt nem szereti. nagy nehezen megevett 4 gombócot.
Ebéd közben eleredt az eső és jó sokat esett, csúnya idő volt. Tehát bent maradtunk és kreatívkodtunk, amiről nem volt szabad képeket készítsek, de én mégis csináltam, de csak ha itt lesztek nézhetitek meg őket, mert a fiúk letiltották az elküldést.
Utána természetesen egy kis römi (Marci nagy römi lázban ég, elég jól játszik ahhoz képest, hogy pár napija tanulta meg).
Vacsoráztak jól, aztán nagy habfürdőzés, meseolvasás és elég hamar elalvás.

2014-08-09 szombat
A mai napról már nem köldök külön beszámolót, délelőtt voltak apával piacon meg sétálni, volt házi csinálás. Délután fognak segíteni rendet rakni meg főzni.

Köszönjük a fiúk nyaraltatását!